مقالات آرشیو خبر ها
فاکتور ایکسی بنام EXOR

فاکتور ایکسی بنام EXOR

مالکین میتوانند تا 45 میلیون یورو طی 3 سال به باشگاه هایشان تزریق کنند. EXOR (کمپانی مادر و مالک یووه) (اگزور به خانوادۀ آنیلی تعلق دارد، با درآمد سالیانۀ ~140 بیلیون یورویی. FCA=Fiat Chrysler Automobiles/یووه/جیپ و فراری، جملگی مالکین مشترکی دارند) میتواند سالی 10‐13 میلیون یورو به یووه بدهد = 30‐39 م یورو طی 3 سال (EXOR در حالت طبیعی سالی ~30‐40 م به یووه میدهد طبق گزارش مالی سالیانه اش) اگر فرض بگیریم درآمد یووه امسال 5‐10 م یوروست و هیگوآیین 95 م خرج برمیدارد (قابل پرداخت در 2 سال، یعنی سالی 47. 5 م) کمکشان کاملاً محتمل است.

 

مبالغ بستگی به بالا رفتن یا پایین آمدن درآمد و فعالیت تیم در ترنسفر دارد... درآمد بیشتر = مشکل کمتر با فیرپلی مالی یوفا. کمک EXOR فقط در راه رضای خدا نیست بلکه تضمین کنندۀ ماکسیمم بازگشت سرمایۀ اونهاست. EXOR روی کمپانی سرمایه گذاری میکند که بلحاظ تبلیغاتی ارتقای زیادی پیدا میکند و حتی اگه یووه UCL را ببرد، این ارتقا بیشتر و بیشتر هم میشود. درواقع اگر انتقال هیگوآیین انجام شود، یووه سود مالی خواهد کرد که متعاقباً سود EXOR را در پی دارد. توتواسپورت/کالچومرکاتو و گاتزتا همگی اشاره دارند که EXOR میخواهد مبالغ زیادی از سهامش را از طریق بازار بین المللی بصورت پول دربیاورد و بعبارتی قصد دارد که $$$ تزریق کند در مورد هیگوآیین و اگه خبرها درست باشند، در جلسۀ اخیر هیئت مدیره، انگیزۀ زیادی بین سهامداران EXOR/مدیریت یووه وجود داشت در مورد یک خرید بزرگ.

 

EXOR میتواند ازین خرید بزرگ/خریدهای بزرگ استفاده کند برای ارتقای برند Jeep (که مالکش FCA هست و مالک FCA هم EXOR) . ارتقای برند Jeep == فروش بیشتر محصولاتش = سود بیشتر برای EXOR. هم ر. آریستی (خبرنگار تلویزیون رسمی یووه) و هم رای (که معمولاٌ بسیار معتبر است) خبر میدهند که اگر بند آزادسازی هیگوآیین فعال شود، یووه باید قسط اول را طی 15 روز پرداخت کند و این دقیقاً جاییست که EXOR میتواند وارد شود.

 

اگر EXOR کمک بُکُن بود، چرا اینکار را مدتها قبل انجام نداد، مثلاً در مورد فان پرسی، آگرو، نیمار و...

 

به این راحتی ها نیست. یووه در آن زمان در وضعیت مناسبی قرار نداشت. اگه شما جای اونها بودید، 100 میلیون روی یووۀ 2012‐13 سرمایه گذاری میکردید؟ ! با اینحال EXOR سال 2011 حدود 120 م برای استارت پروژه ای موفق به یووه تزریق کرد.

 

اگر قرار به سرمایه گذاری آنیلی ها بود، چرا درمورد قرارداد Jeep، مبلغ بیشتری به ما ندادند؟ !

 

نمیتوانستند! فیرپلی مالی یوفا این اجازه را به اسپانسرها نمیدهد که بیشتر از 30 % درآمدهای باشگاه به آن باشگاه کمک کنند = این Jeep را تبدیل به مالک شخص ثالث میکند! جزئیات بیشتر را در مورد فیرپلی مالی یوفا، اینجا بخوانید.

 

خرید هیگوآیین، بدون فروش پوگبا/بونوچی امکان پذیر است؟ !

 

بله! این شرحی مفصل از این واقعیت است که چطور یووه قادر است هیگوآیین را خریداری کند، بدون اینکه بونوچی/پوگبا را بفروش برساند:


درواقع یووه 75. 92 میلیون یورو سرمایه گذاری خواهد کرد (با احتساب حقوق و هزینۀ انتقال) و 74. 96 میلیون یورو به دست خواهد آورد، اگر امثال زاتزا را بفروش برساند + این جداول فقط برای تابستان فعلی نیست. هزینه ها با فروشها + خریدها مستهلک میشوند. بنابراین قابل تعمیم برای 2 سال هست. نه به این معنی که زاتزا و پریرا را به مدت 3 سال متوالی بفروش برسانیم! زاتزایی که با 25 م فروخته میشود، هزینۀ ترنسفرش استهلاک 3‐4 ساله خواهد داشت = یووه به مدت 3‐4 سال $$$ میگیرد. اما باز بستگی به خواستۀ پوگبای نوعی دارد... اما در کل اگر EXOR در این انتقال به یووه کمک کند، شخصاً شانس پایینی برای خروج امثال پوگبا قائلم. اصولاً گزارۀ پارادوکسیکالی میشود... چرا EXOR باید در مورد هیگوآیین ضمانت مالی به یووه بدهد، اگر یووه پوگبا را بفروشد؟ ! بعبارت ساده تر؛ اگر یووه پوگبا را بفروشد، دیگر احتیاجی به اطمینان مالی از طرف EXOR برای خرید هیگوآیین ندارد.

 

این همه پول برای هیگوآیین زیاد نیست؟ !

 

یووه همین پارسال 66 میلیون یورو داد برای خرید 2 بازیکنی که فقط 1 سال از قراردادشان باقی مانده بود (ساندرو و دیبالا) . ماروتا بارها اشاره کرده که: «$$$ مسئلۀ بزرگی برای ما نیست. اگه قویا در مورد بازیکنی قانع شده باشیم، هر چقدر که لازم باشد پرداخت خواهیم کرد» . سن فقط یه عدد است، اینکه یووه 15 سال پیش بیشتر از 80 م خرج تورام 30 ساله و ندود 29 ساله کرد، این مسئله را ثابت میکند. هیگوآیین که حالا 28 سالش بیشتر ندارد... ندود در 2‐3 ماه اول حضورش در یووه به مشکل خورد. جایگزین یکی از بازیکنای مورد علاقۀ هواداران شده بود (زیدان) . انتقادی نمانده بود که به موجی نشود ولی همه چیز سرآخر خوب تمام شد... وقتی یووه تورام و بخصوص ندود را خریداری کرد، بدبینی زیادی وجود داشت. آنهایی که آن دوران را یادشان است، میتوانند شهادت بدهند. دلایلی که این روزها آورده میشود، آن روزها هم دقیقاً وجود داشت: «تورام خیلی پیره... ندود خیلی پیره... چطور آدم میتونه برا هر کدوم بیش از 40 م بده؟ ! چطور آدم میتونه ~55 م سر یه دروازه بان خرج کنه؟ !»

 

چرا این مبلغ را صرف ایکاردی/دراکسلر/رویس/آزارد/گریزمان/وراتی و.. نکنیم؟ !

 

شاید مدیرای یووه هم همین را بخواهند ولی آیا این بازیکنان بند آزادسازی دارند یا در لیست فروش هستند یا در حال حاضر تمایلی برای پیوستن به یووه دارند؟ !

 

هیگوآیین 14 گل در 55 بازی تو UCL زده و مانژوکیچ 20 گل در 49 بازی..

 

آخرین گل توز قبل از پیوستن به یووه برمیگشت به گلش مقابل پورتو در 2009! و همچنین در ل. ق 2013‐14 گلی نزد برای یووه + شاید با 10/1 مبلغ بند آزادسازی هیگوآیین به یووه آمد ولی اصلاً انتظارات از وی پایین نبود، یک #10 افسانه ای را از بزرگترین اسطورۀ تاریخ باشگاه به ارث برده بود... بازیکنی که 36 گل در 35 بازی لیگی که به اعتقاد خیلی ها سخت ترین لیگ دنیاست (بخصوص برای مهاجمین) میزند و رکوردی 66 ساله را میشکند را نمیشود جدی نگرفت. هیگوآیین فصل پیش 83 شوت داخل چهارچوب داشت، حداقل 40!! عدد بیشتر از هر بازیکنی در سری آ! و در کل اروپا فقط کمتر از رونالدو شوت زد! و فقط یه گل در لیگ کمتر از رونالدو به ثمر رساند... درصد موفقیت شوت ها و آمارش در فصل گذشته:

 

نویسنده: فراز بزرگ نیا

لینک اصلی : جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: